kau dan aku

20:23


Keunikan air terjun lansir, kedinginan dan sayup-sayup pemandangan menghijau disepanjang pendakian ke puncak berembun sentiasa membuat aku rindu. Ingin saja ku ulang semula waktu-waktu indah menyusuri denai dan bermain dengan kedinginan sungainya. Ingin jua ku titip dimana segalanya bermula disaat kau melihat diriku. Apa pikirmu tentang diriku? Apakah diriku layak untukmu? Dan dimanakah lebihnya diriku padamu ketika itu. Aku sering bertanya pada diri ini.


Photobucket

Begitu pantas waktu menyusur laju. Melebihi derasnya air yang mengalir. Aku masih tertanya-tanya apakah rahmat disebalik segalanya yang direncanakanNya ini. Namun yang pasti berkat kedua-dua buah keluarga, kini kita sudahpun menjadi suami isteri dan beberapa hari lagi aku bakal bergelar mama dan kau pula bakal bergelar ayah. haruskah aku namakan kisah ini sebagai episod kedua dalam hubungan kita. ku mohon dari Nya mekarkanlah cinta dihati kita dan semailah rasa tanggungjawab dijiwa kita sehingga kepenghujung usia....bagai kata pepatah "gunung sama didaki, lurah sama dituruni" begitulah harapan untuk kita berdua...


You Might Also Like

0 comments