Teruskan hidup ini

06:39

Ceria dan gembira meniti jalan-jalan yang kadang2 terasa bagai pulang ke zaman muda remaja..bersama-sama mereka aku rasa bahagia seketika..gelak tawa gurau senda mengisi kekosongan dalam jiwaku. Lambakan assignment dan desakan test2 dan quiz memang tidak dapat dinafikan membuat aku lupa seketika rasa rindu pada insan tercinta. Namun dalam kesibukan itu terselit beberapa detik rasa rindu yang benar-benar mencengkam jiwa. Aku masih rindu rupanya. Walau aku cuba membohongi jiwa sendiri, sebenarnya aku tidak mampu berdalih akan wujudnya rindu itu. Memang payah namun aku harus bangkit dari lena dalam sedar ini. Bangkit mencari diri disebalik arca peribadi yang telah lama aku tinggalkan. Aku terleka dalam kesihatan ini dalam suasana sempurna ini. Aku lupa aku masih dimedan juang. Pernah satu ketika aku gagah berdiri walau penat, sakit, sedih dan airmata menemani siang malamku. Ya Allah, lindungi lah jiwa ini dalam keredhaanMu. Tabahkanlah hati ini sebagaimana pernah jiwaku tabah, cekal dan yakin setahun yang lalu..

You Might Also Like

2 comments

  1. ;)

    kalau ada masa mai singgah KSB, bawa baby skali... ;)

    ReplyDelete
  2. nak nak nak...cume x tahu ble je....insyaAllah lam buln 7 blik kmaman ng baby....

    ReplyDelete