60 minutes Earth Hour kurang sambutan

01:46

Semalam anda tahu tak ada 60 Minutes Earth Hour program around the globe..i  guess not all of us know 'bout that. yep, ramai yg tahu bcoz it publish on internet and TV..but, have you guys participated??..smalam join satu group "BUKU JALANAN" kat Dataran Pahlawan Melaka..around 7.30P.M, aku dgn kawan aku pon beredar melaksanakan fardhu ain (solat maghrib) kat MP..after that, kami pun mengisi perut yg lapar di McD.. sembang punye sembang, beberapa lampu dipadamkn..katanya non-essential light..that's good..thumbs up for Mahkota Prade Melaka for their participation 60 Earth Hour..lg satu sbb aku melepak kat dataran pahlawan smalam sbb agaknya aku tak berani switch off light klu sorang2 kat umah..haha...then, after kenyang perut kami pun keluar la dari MP kononnye nk tgok view kat luar...err...SADLY, nothing diff..cahaya ade dimana2!!! why this happen?? .knapa xde sambutan..hurmm...maybe business taknak rugi barangkali..kecewa aku..menda lain boleh lak celebrate, menda penting mcm ni amik tak endah je..tahu tak guna klu tak buat..sejam bukannye lama..Emosi lak aku..huhu (mentang2 bnyk wat long essay on global warming) hihi..beb serius ni aku kecewa...korang tak rasa kecewa??..apa tanggungjawab kita pada alam ni? this is investment for our future generation which is our son and daughter or cicit2..sejam light off around the world, for sure akn bg bnyk sgt effect..takpe la, menda dh lepas..next time aku harap akn dpt bnyk sambutan especially from our government sendiri..bnykkn kempen lg..jgn harap badan NGO je..
~mcm biasa ini adlh blog berilustrasi~
dlm gmbr ade citer..so, biar gmbar jelah ceritakn..

 Hahh!!! yg ni br best...x sia2 aku keluar lepak ilmiah smlm..kn dah dapat tiket wayang FREE..pilih je citer apa nk tgok + small drink..thanks MP..


 

\

You Might Also Like

0 comments