rapuh "surat untuk rieyzs"

08:31


kehadapan rieyzs,

maaflah mengganggu jiwa-jiwa yang tenang..seharum merbaknya melor pasti meruntun rinduku padamu..maaflah kiranya surat kukirim dikala hatiku bersedih dikala resah dan pilu. sedang waktu gembira waktu suka aku lupa.. Di tengah kelam malam..aku hampir tenggelam.. jiwaku bagai dirasuk rapuh tak bertempat. hanya kau yang memahami. sejak dari dulu. malam ini dia sedarkan aku tentang aku..aku lupa aku masih yang dulu. walau jauh aku merantau, walau 1001 pengalaman aku tempuhi..namun aku masih yang dulu. sunyi itu memang indah jika kita anggap ia bagaikan sebuah seni..seperti puisi yang pernah aku gubah "lukisan kesunyian"..pastinya duka akan berganti bahagia..dalam dunia ilusiku..luka akan sembuh sempurna dengan seni-seni cinta di sebalik kiasan mimpi.. sang pencinta akan datang dan akan pergi bila tiba masa..lalu berhentilah..berhentilah segala pedih yang mengguris..bangkit menongkah lemah ke arah samudera luas mahupun belantara nan hijau..cinta dan bahagia milikku..aku bersedia untuk pulang kerana pastinya ini yang terbaik untuk aku..aku lelah dengan fitnah dunia..dengan sombongnya hidup..aku harus pulang..aku harus pulang..aku tidak mahu terus rapuh lalu gugur.. seiring dengan fajar yang mulai merekah, aku harus berani dan apabila matahari mula terbenam aku akan bangkit kembang mewangi bagaikan si melor..

You Might Also Like

0 comments