Bila lofi bertukar jd singa jantan

00:10

Hai uols..tetiba je aku KEMBALI kn..why oh why?? arghh sesaja boring gatal tangan nk menulis kn..ok la aku nk move on to my very latest entry nih..

 lofi yang dulu

Bila Lofi bertukar jd singa...

Lofi tu apa? Lofa klu korang perasan yang pernah aku tulis sebelum ni tu..ni confirm la pasal kucing..Lofi ni kucing belaan kami yang ke tiga. Bukan 100% milik aku tp tu tuan dia Mr.Hubby..tapi tak payah nak claim milik dia sgt lah sebab aku yang tukang mandikan, hantar gi klinik, kasi makan, tukar pasir berak apa semua tu..lagi nak claim kucing dia? tp ambik la nak sangat. aku bukan suka sangat kot bela-bela kucing ni..niat UTAMA aku menghalau sebarang bentuk kehadiran CIK SITI jer..tapi..tapi..tapi..aku tak kejam ok, aku just biasa-biasa je dengan kucing ni nak peluk cium tu memang tak delah...kira Lofi ni bernasib baik aku benarkan masuk bilik aku tidur atas katil aku..tahu sebab apa? sebab lofi ni mandi and wangi pulak tu shower dia..so, sebab tu aku tak kisah sangat dia dekat-dekat dengan aku..

sensitif betul aku bau kucing..macam masa sekolah-sekolah dulu, pantang ada kucing menyorok bawah katil aku, mesti aku boleh detect. Mak cakap, tahu je aku ada kucing menyelinap masuk bilik aku..oh ye, my mom mmg pencinta kucing. kakak aku yang sorang tu pun sama macam mak. siap boleh jadi bidan lagi bila kucing tu beranak. kucing siam mak, yang nama ABU and lagi 3 ekor yg gebus2 bulu mati serentak, mak menangis macam budak kecik.. aku? hehe langsung tak ada perasaan. hati kering betul kan..dah nak buat macam mana aku memang macam gitu. 

malangnya, Mr.Hubby aku tu suka binatang uols..suka sangat. tapi mungkin dia rasa macam tak berani bawak balik kucing kalau aku sendiri tak bagi CONSENT. ehh jangan salah faham, laki aku bukan jenis dengar cakap bini and aku bukan queen control k..mungkin sebab bila aku tak bg consent means siapa yang nak jaga makan pakai berak apa semua tu kn kn..dia, ehh memang tak ar. belek2 buang kutu sikat2 bulu boleh la..yang lain dah sah2 aku kan..

wehh panjang betul aku punya intro..kalau buat karangan bahasa melayu confirm dapat E ni..ok, teruskan dengan tajuk diatas yer. 

Bila Lofi bertukar jd singa...

sebelum tu aku bagi ilustrasi dulu supaya korang dapat gambaran sebenar dan aku tak lari topik..

 Lofi yang kini

 
nah lagi Lofi yg tgh bersihkn bulu yg xde..buruk benor rupenye..ade sikit2 lagi baki cat kat kaki xdpt dicukur..dr tu cakap bulu tu akan luruh sendiri..

taraaaa!!!! comel tak anak singa aku ni..hehe..seksi kan!! inilah diri sebenar si lofi disebalik gebus2 bulunya..sekarang dh tinggal bhgian kepala dan ekor je..yg lain habis aku bg klinik haiwan tu cukur..padan muka ko lofi..nakal sgt..tahu tak kenapa dia dijadikan begitu??

Aku ni memang dh terkenal dh dgn kerajinan aku yg luar biasa..ehh tak luarbiasapun..klu aku rajin didapur memasak tu, mungkin sgt2 luarbiasa..klu setakat angkat berat pnjat tangga cuci dinding, apa semua tu biasa2 je..sbb aku dah terbiasa dibesarkan tanpa ayah dan orang laki dalam keluarga..jadi aku lah tukang cat rumah kami dulu-dulu..part bawah kakak aku part manjat2 ni serah pada aku..sbb tu bila besar aku suka gi panjat gunung..tp selalu pancit/pewai kata org gunung..huhu

alkisahnya, sedang asyik aku cat bilik aku tanpa diduga si lofi yg dilepaskn setelah dikurung di bilik sebelah oleh anak aku telah melompat masuk ke dalam cat berkenaan..habislah sebahagian kaki dan bawah badannya dipenuhi cat..aku dengan selambanya buat tak peduli sangat..ye lah aku mana tahu kesan dari cat tu kan..entah tak terfikir apa pun masa tu..just geram kat dia sbb masuk dlm cat aku n abis comotkan lantai-lantai aku dan bazirkn cat tu..dan diketika kejadian, Mr.Hubby tak ada dirumah atas urusan luar. 

sekembalinya mr.hubby, bermulalah perang dunia ke-10..ko agak-agak la tu kan kucing kesayangan dia, dibelainya hari-hari senang-senang je aku biarkn kucing tu terkena musibah tu kan.. ko teka, mr.hubby marah tak? ehh confirm lah marah..aku ke kucing..mesti lah aku yang kena marah sbb aku manusia ada akal kucing tu binatang mana boleh pikir..cisss tak guna punya kucing kn aku dah kena marah..sia-sia je aku jaga ko selama ni..k relakssss aku dh maafkn lofi dah..hihi...

so SOLUTION??? fuuhhh hari tu aku mmg kena dera gunting bulu kucing tu je la..sbb hari tu hr khamis raya cina klinik tak bukak..hari jumaat pn off..hari sabtu baru bukak..berdebar nak mampus aku risau takut kucing tu mati before sempat gi klinik..kalau mati entah perang dingin pulak barangkali..haha....ok, hari sabtunya aku bawak lah si lofi ke klinik mahkota tempat kebiasaan kami hantar gi grooming.. aku suruh cukur semua bulu sbb nanti baru tumbuh balik bulu sama rata..malam tu aku asyik search kat internet pasal menda mencukur bulu kucing ni..lega lah sikit hati aku..dan alhamdulillah si lofi dah berselera makan masa hari gi klinik tu..

di klinik, after bulunya dicukur, dia pengsan mak ai lama gila..semalamam..menambahkan nervous aku je..lidah terkeluar mata terbukak..dia tak sedar langsung..air kencing keluar sikit2..aku letakkan dia atas bantal, kasi selimut and halakan kipas dan siap pasang ubat nyamuk..dari kul 4 petang tu dia langsung tak sedar-sedar sampai lah pukul 4 pagi..aku bangun tengok mata dia kelip dan gerak sikit-sikit tapi macam lali-lali je lagi..makan pun tak lalu lagi masa tu. keesokan paginya, dia dah hilang dari pembaringan tu..dah slow2 normal balik..baru nampak nak makan kelaparan..

hari ni?? hari ke-4 hrmmm nakal mcm biasa la..back to normal lofi..mula2 tu anak aku lari lintang pukang bila lofi datang dekat sbb dia cakap lofi macam monster..hahaha aku pun selalu gelakkan lofi..macam singa dah..dah lah tu siang malam tidur atas katil aku..sejuk lah tu bulu tebal dia dah hilang..klinik haiwan cakap dlm 3 bulan bulu dia akan sepenuhnya tumbuh..so, bertabahlah lofi yer..hehe..macam tu punya bulu pun ada hati nak escape dr rumah kami.pantang bukak pintu nak keluar. lofi tu betina kalau nak tahu..belum diizinkan untuk berasmara..agak2nya klu kucing jantan tgok pn dh tak berkenan..hahaha..

okay, setakat ini sahaja entry pasal si lofi..nanti aku update bila bulu dia dah gebuss balik..

  

You Might Also Like

0 comments