friendship is MAGIC...believe it or not....

03:34

salam uols...hurmm mood tuk menulis entri tenggelam timbul tau..ditambah lagi dengan assignment yang dah mula memenuhi timetable..tu belum termasuk dengan aktiviti2 kelab..haishhh...seb bek aku single kat melaka nih..klu tak jgn harap la nak aktif cam gini...btw, thanks kat uols sbb sudi lg baca entri aku...okeh, let's move to above topic..


friendship is MAGIC...believe it or not....

Aku percaya korang mesti ada kawan, sahabat, rakan or yg sewaktu dengannya..no matter how you interpret it tp pada aku sama je..i do have soo many friends..no matter wut age are they..i kwn dgn semua golongan..age 16? 20? 30? 40?.seronok actually knowing people..eventhough ade yg menyedihkan..tp bnyk juge yg mengembirakan..starting from mountain climbing communities, workplace, till now in the campus..mcm2 jenis persahabatan aku jalinkan..from my observation, ada bnyk punca persahabatan..antaranya;

positif:
  1. no specific reason la..(ikhlas barangkali)
  2. suka dia sebab dia baik
  3. kesian dia sebab dia tak ada kawan
  4. i serumah dengan dia, so senang sikit nak wat keje or nak hang out sama2 nanti
  5. i mmg suka kawan ngan dia sebab dia nampak jujur
  6. i nak kawan ngan dia sbb i nak tolong dia majukan diri dia
negatif:
  1. dia cantik la, that's why i suka kawan ngan dia
  2. dia ada kereta.mudahlah sikit kalau nanti i nak kemana-mana
  3. dia baik, i suruh tolong senang je
  4. dia anak orang kaya..i rasa class u kalau kawan ngan dia
  5. dia pandai, nanti mudahlah i nak buat assignment..suruh je dia buat sorang-sorang
  6. dia ni glamour tau...boleh la i tumpang glamour...

(tu br sebahagian..mungkin bnyk lg la reason)

so guys, ape korang rasa reason kawan-kawan korang berdamping dengan korang..tak banyak sikit, mesti ramai yang menghadapi menda2 yg aku mention kat ats kan..samada korang sedar atau tak je. hopefully, kita semua ikhlas dalam persahabatan keh..plsss never take ur friends for granted..bayangkanlah kalau kita dijadikan sandaran semata-mata;

"bila senang kaulah kawanku, bila susah kau menghilang ntah kemana-mana"
"bila aku diperlukan kau datang tergedik-gedik memuji aku itu ini dgn harapan kau berjaya membodek aku dan dapat apa yang kau nak dan bila aku tak diperlukan, pandang aku pun kau tak ingin lalu selisih jangan kata nak tegur senyumpun kau tak mahu"

that's why aku ckp friendship ni magic tau..boleh berubah2 sekelip mata je.."hari ni kau tak suka aku, esok mungkin kau memuji2 aku dan sebaliknya"..menurut dr.fadhilah kamsah, serasi-serasikanlah roh antara kita dan yang lain. maksud aku, klu kita tak suka seseorang tu, actually, kita boleh cuba untuk sukakan dia..yang penting ikhlas tau...

~ok kat sini je mampu aku kongsikan~


You Might Also Like

0 comments