Bila hati terkenangkan hutan rimba, tersenyum aku sendirian

10:41


Hello guys...still read my blog??..huhu ntah mngapa rajin lak nk update blog tonite..err, actually got so many stories tp masa sgt dengki ng aku skrg ni..ohh well aku kn dh ade kerjaya..kerjaya? Yes keje sendiri, business sendiri pn boleh la kn dikira kerjaya..ye tak?? Huhu..even u've got 1st class degree doesn't mean you'll get a very great job..just go with the flow..but for students out there just target 1st class degree..atleast for those yg amik ptptn like myself dpt gak convert to scholarship kn..syukur dgn apa yg kita ada skrg n always make a move..even slow..but never stop..move on..

Oklah malas nk ckp menda yg lepas..biarpun hati pedih, luka dan kecewa..nun disana masih jauh pjalanan..dr setiap kegagalan sbnarnya tercipta 1001 pengalaman dan peluang..disamping anak dan suami aku akan terus berjuang..ok dah2 too serious...hihi

Mlm ni aku nk imbas kenangan2 yg boleh buat aku smile bfore sleep...esok nk ikut hubby aku gi set up marine tank..tgok sambil tambah knowledge..

Orait..skrg siang mlm aku duk baca pasal marine biology..marine fish & coral and anything related to them..tapi kn jauh disudut hati aku ni..rindu aku pd hutan & gunung melebihi segala hobi-hobi lain kat ats muka bumi ni..wahhh sampai gitu skali uols...aku rasa pendakian aku selama ni adlh pencapaian yg pling aku banggakn..mau taknye..tgok aku yg agak x brp tinggi ni (sensitif ok) huhu dan time2 skolah dlu org slalu ckp aku ni lembik la ape la..ble aku bjaya dan bjaya mendaki gunung yg tinggi lg extreme senyap mulut diorang tu..aku rasa very2 puas okey!! Tu la aku kata make a move even slow...kat situ dah tahu kn mmg la aku merayap la jugak mendaki tu tp yg penting sampai jugak aku kat puncak gunung..

Dibawah ni beberapa keping ilustrasi kami dihutan..yg uniknye kn..aku ada beberapa sahabat sependakian yg hanya aktif bersahabat bila kami jejak ke hutan..bila abis sesuatu ekspedisi tu psahabatan kami dibubarkan..senang aku labelkn persahabatan ni sbgai "kawan gunung"..wlupun hanya aktif kat hutan gila rapat kami mcm 100 tahun da kenal..mkn sama, tidur sama, kentut pn tak heran..hahahaha..tp ada pengecualian dlm hal ni..ada seorang yg terus kekal melekat bsama aku iaitu en.hubby...ibarat

"gunung sama didaki, lembah sama dituruni"

Oh just wanna share here since ade yg ask this similar question..how & where i first met my hubby..fyi, we've met in the jungle..it was my last trip (trip yg bebas suka hati aku nk follow trip aku x knal) ..haha now only trip with him...lucky me he's a hiker too..klu tak ko jgn hrp lg ke hutan..satu2nya perkara yg sama kami suka..yg lain mmg totally different..ops!! It's quite personal..


Last 6 yrs punye cerita..





last year punye cerita



last 8 yrs punye cerita




Ok dahla setakat ni je cerita very2 personal aku mlm ni.ehh mula2 mengarang td mmg mlm lg..skrg ni dh pagi..mati la klu ngantuk esok..hihi...so nite nite uolsss...hopefully next entry soon..not next year..huh..klu bminat nk baca entry aku pasal hutan or wateva yg bsangkutan sila ke tag coretan dari hutan.. muahh bye...

ehh klu rajin singgah la ke blog business aku http://aqaquatic.blogspot.com or like page kami www.facebook.com/aqaquatic





You Might Also Like

0 comments