Perginya penghalau tikus

23:41

Salam uols..panas sungguh kan skrg ni..tetap alhamdulillah..wlupun panas tapi berangin..well, dah masuk hari ketiga aku tak nampak bayang satu2nya kucing yg kami bela..aku pnggil kucing tu cat je..sbb dia sekor..so x bertukar dh..aku x ingat dah berapa lama kami bela si cat ni..aku ni jenis yang tak berapa suka bela binatang..tapi aku tak la kejam pd binatang..cuma geli dan tak berapa suka..tapi hubby aku suka sgt ngan binatang.. dari kecik lagi aku actually dah terbiasa ngan kucing2 ni sbb arwah mak and  kakak aku mmg suka sgt bela kucing..diorang siap boleh jadi bidan kucing n selalu duk belek2 telinga kucing buang kutu..tapi aku ngan kakak aku yg sulung mmg tak suka kucing..so, pelik plak kn knapa aku tiba2 teringin nak bela si CAT ni kn..macam ni kesahnye..

selain aku, aqeem and hubby, ada penghuni lain yg bermarajalela kat rumah aku ni..diorang buat umah ni mcm umah diorang yg punya..sangat2 menyakitkan hati, mengotorkan dan mcm2 lg yg buruk..berkeliaran sesuka hati, tak terkawal..rumah aku ni pulak belakangnya sungai..mmg nature uols...mcm2 ade...but i don't like these small monsters (RAT)..grrrrr!!!!

So, itu yg membuatkan aku tabahkan hati untuk menerima kehadiran kucing dirumah aku..satu hari hubby aku bwk balik si CAT yg masih kecik tp x brp kecik sgt la..sgt aktif dan very2 manja..sorry aku x brp suka bab very manja tu..mngiau almost 24hrs..makan sgt2 memilih..bg mknan kucing xnk..nak mkn ikan je..nyampah jugak aku mulanya..last2 aku train dia mkn mknan kucing tu..okay last2 dia da mkn..sbb itu memudahkan kerja aku..ape yg bleh buat aku leh tahan ngan si CAT ni sbb dia x pernah berak atau kencing marata2..bagus bab tu..dan yg paling buat aku proud ngan dia sbb dia sgt aktif..so, dgn adanya dia sekor kat umah aku maka hilanglah atau larilah si monsters tu semua..bahagianya hati aku..dapur aku bersih je..xde lg kesan tahi atau bekas gigit2 mereka tu..

namun org kata panas tak sampai ke petang, gerimis di tengahari..setelah 3 hari berlalu tanpa aku mendengar bunyi meow2 dia yg membingitkan telinga yg sentiasa berbelit2 dikaki aku kami dikhabarkan tentang kehilangan dia..si CAT dilanggar lari..tak pelik sbb umah kami tepi jln besar yg mmg laju2 kenderaan yg lalu..namun tak sangka jugak la..dah la si CAT ni pregnant sarat..aku ingatkn dia gi beranak kat umah org lain ke ape..rupa2nya tak sempat beranak..arghh terkilan juga..adakah sbb mulut aku yg selalu mngeluh klu dia beranak mcm mna nanti..mulut aku je yg kejam tapi hati aku baik..ecehh..ye, aku jenis tak sampai hati..kesian melebihi tak suka..adoi...sudah tiada lagi penjaga rumah kami..jikapun berganti yg lain aku tetap akan memilih kucing kampung yg aktif dan bukannye kucing parsi yg comei tp malas..huhu

adakah berganti lagi???

Gmbr kenang-kenangan bersama si CAT
Thanks CAT coz jaga rumah kami selama ni..


You Might Also Like

0 comments