Family gathering di tahun baru cina..

23:28

Assalamualaikum dan salam tahun baru cina utk semua yg menyambutnya..


Kebelakangan ni aku mungkin terlalu sibuk. mngatur kehidupan baru yang dirancang secara tiba-tiba. namun aku sangatlah teruja dengan perancangan ni kerana aku rasakan inilah yang terbaik. untuk merealisasikan perancangan ni agak memakan masa dan mengerah tenaga. aku tak peduli semua tu. dalam 3 ke 4 bulan lg perut aku mungkin dh terlalu besar dan membataskan pergerakan aku barangkali. jadi, aku kena lebih bekerja waktu ni. mana yg dapat aku buat aku akan buat. 

Makna tahun baru cina kali ni pd aku adalah kebahagiaan yg tak diundang tp sgt dialu2kan.. mana taknya dalam kesibukan menguruskan perancangan besar kami, aku diziarahi keluarga yg aku rindui. kakak aku dtg dr kemaman kononnya buat surprise tak ckp kat aku terlebih dahulu. bila dia dtg terus dlm kepala aku terbayangkan makanan-makanan..haha..kakak chef la katakan..

Hari first (7hb 2) , aku request nasik lemak sambal ikan aya (tongkol)..my feveret uols..yg versi terengganu punya. lgpun aku tak tahu bila pula dpt balik terengganu jd aku request kat kakak aku suruh masakkan..mmg tak mengecewakan. kakak aku mestilah layan adik bongsu dia ni..hehe..dapat lah nasik lemak yg aku idam2kan..


hari kedua (8hb 2) lg menceriakan aku. lg satu family besar dtg menziarahi. kakak aku yg pling tua dan anak2nya..bikin bingit rumah aku yg kesunyiaan ni..hr kedua ni aku request pulak nasik ayam..yg paling best sbb dpt berkumpul beramai2.. family abang je yg xde..maklumlah org tu busy dan jauh sgt. mana nk dtg kat tempat aku yg kat ceruk kampung ni kan..




aku taknak cerita pnjg..sbb terlalu penat mengemas yg x pernah sudah..bila siang buat keje smpi lebam bila mlm dh krem..xleh nk bukak pc dh..mmg x daya lg..tp aku xnk ketinggalan entry mcm dlu2..update jugak lah sikit2 pn..




You Might Also Like

0 comments