Hatiku berbunga-bunga..

21:17


Assalamualaikum dan salam bahagia dariku..

BUNGA..melambangkan kewanitaan, kebahagiaan, keindahan dan segala aspek kecantikan..dan bila aku mula meminati bunga apakah sebenarnya yg terjadi..sesuatu yg hampir pasti tidak mungkin terjadi pada diri aku..haha..aku dah tak kisah..aku terlalu meminati bunga sekarang..kalau dulu aku asyik diperli en.hubby sbb setiap bunga yg aku beli confirm mampus..

TAPI skrg...no more...aku dh dpt formula dan aku mula rajin mencari seribu satu cara, rahsia, tips dan sebagainya demi memastikan bunga2an aku berjaya, berjaya dan terus berjaya..

dan..minat aku alhamdulillah masih konsisten okay..tak main2 tau..sampai burn kulit aku..tau kenapa..bwk terik matahari snggup gi cucuk bunga..tu keje bunga ros jepun lah..sapa suh dia kembang time 10pg - 2ptg tgh panas2 tu..ros jepun ni penyeri je..tp minat aku skrg beralih kpd yg lebih mencabar..en.hubby cabar aku tanam pokok yg lebih sukar..okay, first aku pilih ROS..takut jugak aku nk beli bnyk2 terus takut tak menjadi..skrg baru ada 6 pasu semuanya..bilangan tak penting skrg yg pling penting how they grow..so far, masih mampu berbunga utk keberapa kali..itupn dh cukup baik pd aku..


ROS JEPUN

ttp menjadi sumber inspirasi aku wlupun skrg aku tgh kembangkn minat aku pd bunga2an lain..

 



(ehhh perasan tak watermark tu lain kn..hahh tu blog baru aku yg berkisah pasal bunga semata..tp blum publish lg..x ready lg..) 


VINCA..

Bunga yg warnanya terang..cantik utk hiasan gantung..pd mulanya aku nk beli PETUNIA tp xde stok petunia sampai jd aku amik 2 pasu vinca..satu pasu tu ade 2 color red & white dan yg lg satu tu purple.




tiba-tiba dtg makhluk perosak..x smpi sehari habis bunga2 vinca aku dgn daun2nya sekali..sedih sungguh hati wehh..frust sgt2,.makhluk ni suka pokok ni je..ros dia tak gi pn..mujur jugak..so, lepas ni aku hari2 check pokok ni takut dtg kembali makhluk hijau ni..xpe lah..tak mati pn vinca tu..skrg tgh recover..yg menariknya, td aku nmpk dlm pasu vinca ada tunas2 vinca baru..xtahu mcm mna..mungkin beluncas td tolong sebarkn biji benih vinca..huhu

okay, ni aku nk share lg dua pohon ros yg aku tmbh..xingat bila date..bfore raya cina hari tu..



NEXT..

skrg tgh menyemai biji benih bunga matahari..skrg dh nmpk lebih kurang 10 tunas..hrp2 takde masalah la bunga matahari ni..nanti nk kena pindahkan ke pasu yg lebih besar.

skrg pn tgh menyemai pokok keembong (garden balsam)..yg ni aku masih mencari anak benih yg lebih2 bnyk lg..hajat nk menyemai mcm ros jepun..bnyk2 gitu..sbb pokok ni pn senang cuma pokok ni bermusim..

lagi?? hajat dihati nak shopping bunga siti zubaidah..cantik uols bunganya..dh lama berkenan dihati tp takut tgn ni panas..klu ros aku boleh takkan tak boleh kot bunga ni..so, masuk dlm list aku lh bunga ni..sooooonnn aku akn dptkn..


PETUNIA

yg ni mmg aku begitu teruja..tak sbar tunggu stok baru smpi..nk gantung2..fuhh mmg merimbun la bunga dia..x sabar rasanya..

ok bye..itu je coretan pasal bunga utk kali ni..sape minat bunga?? jom kawan.. :)




You Might Also Like

0 comments