7th Anniversary

21:30

Salam..kita masih dlm shawal kn..slmt ber-open house la uols..iols masih dlm mood bpantang tp ala2 modern..hehehh..mlm td 7 thn yg lalu, berakhirnya status bujang aku. slmt menjadi isteri en.hubby..alhamdulillah sehingga ke hari ini ke saat ini aku masih lg isteri dia..selisih faham tu biasa lah kn..masam manis kehidupan..sedangkan lidah lg tergigit inikan pula suami isteri..

7 tahun berlalu sudah..syukur alhamdulillah kpdNya kerana kami dikurniakan 2 putera.. kelahiran aqeem wlupun dengan keadaan aku yg masih belum bersedia tetap diraikan..mmg belum bersedia time tu..aku masih blaja time tu. tp alhamdulillah Allah permudahkan perjalanan sepanjang 9 bulan mengandungkan dia..wlupun terpisah jauh kami suami isteri, semuanya berjln lancar. 

lepas kelahiran aqeem, ayahnya masih belum bersedia utk baby seterusnya..katanya kami belum stabil..setelah 5 tahun merancang, akhirnya ayahnya bersetuju utk menerima kehadiran insan baru..tp Allah tangguhkan keinginan kami..hmpir 2 tahun juga la br aku dpt mngandung. bagaikan menerima kehadiran baby pertama..begitulah terujanya hati aku..ye lah..jarak 2 beradik ni yg agak jauh kn..aku pn dh mcm ingt2 lupa je pngalaman 1st dlu..syukur..syukur diberi kesempatan merasai nikmatnya yg tidak terhingga ini..wlupun kami tidak berharta..rezeki anak ni juga tidak ternilai dgn wang ringgit..bahagianya jiwa aku..Baby Rayyan selamat dilahirkan 20days bfore our 7th anniversary..

dan dikesempatan ini, aku mengharapkan bahagia kami kekal ke jannah..biar luka tercalar, biar sakit derita, biar cubaan menduga, akan kami jalani dengan tabah, saling memahami dan toleransi..
tidak guna hidup saling bertelingkah, sakitnya membawa kepenghujung..bahagia itu milik yg ingin merasai..bahagia itu milik kita..semoga kami berjaya membina kehidupan yg semakin mencabar demi 2 putera kami Ahmad Luqman Nurhaqeem dan Ahmad Rayyan Naufal..mama ayah syg both of you..
next we'll try again & hrp Allah bg kita bunga pulak yer..haha....



You Might Also Like

0 comments