Bila en.suami jadi PERSONAL SHOPPER!!

06:47

Assalamualaikum dan selamat malam..

Aku tak tahu samada aku bermasalah ke atau mmg rmai je mommies dlm pantang jd mcm aku..hari2 duk belek calendar dlm phone..hr2 kira date raya / bebas merdeka..hrmm makin dikira makin lmbt giles pulak masa berlalu..sabo sabo..akn tiba juga nanti hari yg ditunggu..huhu

orait bkenaan tajuk entri diatas tu..x tahu samada sesuai atau tdk aku gunakn "personal shopper" utk entri aku mlm nih..mcm ni ceritanya..hrp2 sidia tak baca blog aku..haha

dlm pantang, xley kuar umah..kat laman umah siram pokok tu mmg aku kluar je..nak hrpkn en.hubby siramkn mmg tak ar..takkan aku nak sia2kn usaha aku penat lelah aku selama berbulan2 time pregnant dlu..ohh mmg tidak..cuma kluar jauh & drive mmg tak lah..

jadi... 

siapa nk tolong belikn groceries, personal stuffs apa seme yg mana sebelum2 ni aku yg belikn..urusan umah & sekolah anak aku yg buat sndiri..mmg tak harapkn en.hubby..so, dlm pantang??? arghh stress sikit pikir..actually xde masalah pn bila en.hubby amik alih tugas2 ni..dia mcm okay je..tapi aku yg x okeyy..

tahu kenapa??

aku sbnarnye dh mmg kenal sgt2 dah.. nak kata aku cerewet tak tahu lh..sikit tu mungkn ar kot..tapi xde ar over..biasanya aku akan listkn brg2 apa yg hendak dibeli..so, senang la en.hubby nk cari nanti..wlupun aku tahu mngkin susah skit pada dia nk mencari brg2 tu sbb klu aku, dh mmg pro sbb aku dh hafal tmpt2 brg2 yg aku nk beli..rak mana departmnt mana..jd agak mnyusahkn la skit utk dia nk mncari satu2 brg kn..end up... mesti ada brg yg tak terbeli..alasan?? tak jumpa..yeahh dh agak dh..so, x frust sgt pn..

dh nk masuk sebulan bpantang ni geram2 je rasa nk gi shopping brg2 sndiri..x puas hati hrpkn org lain belikn utk diri kita..lg satu aku mmg tak suka nyusahkan orang..wlupun suami sndiri..tapi aku kenangkn baby kecik aku tu rasa mcm bahaya dibwk keluar lg lah tmpt2 yg ramai org..klu apa jd aku juga yg susah..

jadi hari ni aku ada list pnjg utk en.hubby..kali ni aku listkn secara detail siap brand/color/size dan juga pesanan jgn tertinggal plak brg2 dlm list tu dgn harapan kali ni aku brpuas hati..

hmmmm

apa nk dikata..my personal shopper FAIL lh..dh tulis detail pn salah lg..nak buat cam mana..bertabah aja lh..lg 15hr aku gi lh juga buat semua urusan ni sndiri klu xnk sakit hati..huhu..aku ni pulak jenis xleh klu aku nk yg brand tu mesti kna brand tu..ishh sabo sabo..


yg sebelah tu list yg sblm ni..brg semua xdpt dibeli skaligus..sbb en.hubby blik keje trus beli..dia naik motor x muat semua brg..ok alasan ni logik dan boleh diterima..jd aku listkn balik cantik2 mana yg belum dibeli..esok katanya nk belikn..


huhhh..yg ni boleh bikin histeria..sbnarnye mama nk brand Johnson..description lengkap tulis kat list tu..last2 amik ko tiga2 mandian, syampoo & lotion brand anakku..uwaaaa....
stokin tu pn..mmg la x tulis size apa..agak2 la anak dia punye kaki besar mana..xpe lah boleh dimaafkn..boleh pki bila baby 3-6 months kot..

ini lah dia masam manis masin pahit tawar kehidupan berumahtangga..salah satunya lah..banyak lagi uolssss....haha..btw, tolong cepatkn masa boleh tak aku dh x sabo nak jd super mama balik..biar penat asal puas hati..

ni semua demi syg mama ahmad rayyan naufal..nanti kita terbang sama2 ye cayunk..awk kena behave sbb mama ade 1001 keje menanti lps pantang.. 








You Might Also Like

0 comments