Chicken Alfredo Spaghetti Recipe

06:32

Hi guys, dah makan?? lapar la kan..hujan-hujan ni rasa nak makan je..tp berat je kaki nak melangkah ke dapur..sejuk..rase nak berbungkus je..perut duk kata lapar..nak tak nak kena jugak la rajin2 kn diri ke dapur..so, aku pilih western recipe la..the simplest recipe and yang pasti YUMMY!!!! ok kat bawah ni aku sertakn sekali recipe utk Alfredo spaghetti chicken cara aku...aku x suka cendawan so, aku x masukkn cendawan..klu uols suka uols leh masukkn okay! aku suka cheese so leh tabur ikut suka hati aku...sejak dh bleh masak spaghetti sndiri ni tak heran dh aku yg kat kedai..sbb kurang cream n cheese..hihi..actually, kakak aku yg ajar ni..

Ingredients
Garlic yg di blend
cream
spaghetti
cili padi yang di blend
isi ayam
Oregano
Parmesan cheese

Cara masak
Tumiskan garlic
Taburkan oregano
masukkan isi ayam
bila ayam masak, masukkan cream (cream quantity tu depends brp bnyk spaghetti yg korang nk letak tu)
panaskn lg, then masukkn garam (jgn bnyk sgt takut nanti bile tabur cheese jd masin sgt lak)
masukkan la cili padi 
masukkn spaghetti yg dh direbus
slowkn api
biarkan beberapa minit kasi sebati spaghetti tu dgn cream
sedia hihidangkan
last skali tabur Parmesan cheese tu
leh mkn skrg!!!

Very simple kan..

 
ni je bahan2nye

in the making...

taraaaa!!!!! boleh dimakan skrg..

You Might Also Like

0 comments