Masa lalu Part one

21:48

hi friends,haters and anyone who always support my personal writing..thanks again kerana tidak jemu2 visit my personal blog..okeh, entri kali ni bercerita tentang "MOMENTS yang aku rindui"..urghhh dh berhari-hari aku spent time menyelenggara files yg berselerak dan berlebih-lebihan dalam memory laptop kesayangan aku ni..nahhh merah..tinggal bbrapa bytes je lg..nk bukak Photoshop pn dh tak boleh..huhh nak taknak terpaksalah aku bukak satu persatu files and pilih mana yang boleh didelete...oleh kerana aku dlu adalah freelance photographer kpd rakan dan juga family maka penuh la album yg satunye up to 5 GB..okay, aku pun ape lagi...dah la portable hard disc aku hilang..nak tak nak aku terpaksa delete je yg mana rasa tak penting..tu la klu mcm dlu guna filem yg bergulung tu br berapa je gmbr satu albumkn..huhu..so, sambil2 membelek gmbr2 yg nk didelete tu mcm2 la aku jumpe gambar2 yg mampu buat aku tersenyum..lalu kenangan lalu menerpa...ada bnyak lg gmbr2 kenangan yg ingin aku share kat blog ni..Masa lalu part 2 will cover some sweet and bitter memories of myself.. 

~secebis kenangan~

 
klu nampak sign ni bermakna kami dh tiba di ibu negeri kesayangan aku..yeayyy!!! balik kampung!!! ohh nasik lemak lauk ikang, sata, otak-otak dan bla bla bla

 oh my ahmad...ni anak sedara kesayangan aku..comei je dia masa ni..skrg dh besar pn..

My late mom and abg, dato' seri (sorry tak ingt nama), Auntie Kam and Datin Seri Ram..kenangan di IJN akan sentiasa mengundang rasa rindu..saat aku diberi peluang oleh-Nya untuk berbakti kepada arwah ibu berbulan-bulan lamanya..biar macam mana sempurna pn layanan private nurse takkn sama dengan layanan seorang anak...di IJN la segalanya bermula....

Pada hari image ini dirakam aku baru saja dapat tahu aku hamil..seri pengantin ada lagi tu kan..haha bukan senang beb nak dapat gambar bersama macam ni...we're not romantic couple...

korang pun mesti ada satu kedai yg masa dating2 dlu korang selalu pergi kn..so, lepas dh kahwin korang mesti sekali sekala akan pergi balik kat situ untuk mengimbas kenangan lalu katakan..haha..so, ni la lunch pertama kami di kota bharu...Restoran Nasi Ulam....

klu nk dihitung xde la bnyk sgt gunung yang dah aku daki..adalah dalam tiga belas kali dan antara ramai-ramai rakan pendaki, yang berpengalaman dan yang baru, ini lah sahabat yang paling aku hargai..kerana apa?? sbb dia pun hargai aku...yang lain tu datang dan pergi...

ni dramatic moment with ex classmates..


flashback to 2009 1st sem in melaka...time pregnant ni..tgok chubby kn muka aku..ni tgh tunggu order nasik lemak 50 sen...

classmates yg super cool.....i love 'em so much..nampak macam sebaya je kn..haha

my first hand made snow girl in Sheffield england...ntah bila lg berpeluang main snow kn..huhu

hoho..ni gambar masa diploma dlu...dan yg kecik tu anak sedara aku yg super gedik...skrg uols boleh refer kat sini her blog..hahhh bukan main mengalahkan maksu make up berjam2..baru form 2 okay..ni barangkali terbawa2 dgn social development in UK kot


Tayar bas HIMDA ni..kejadian ni mengingatkn aku satu peristiwa meletop nye tayar buruk ni..bas ni disewa oleh uitm untuk program kami ke Marang dari dungun..biarpun dekat tapi keselamatan student patut diutamakan..dan baru aku tahu isu ni masih lg diulang cerita oleh Mr.Ju selaku pengiring aku time program dlu..2007 dlu...Mr.Ju tu ex lecturer aku..aku dapat tahu cerita ni dr junior aku di dungun dlu dan merangkap classmates aku di melaka ...

well ini lah aku mase tadika 20 years ago...cer teka mna satu aku..huhu..seorang kanak-kanak yang penuh inspirasi ingin berjaya..alhamdulillah kawan2 tadika aku yg bertudung putih tu seme dah pn berjaya...dan aku maseh lg dalam perjalanan menuju kejayaan..doakn aku guys...

You Might Also Like

0 comments