Business and myself

01:45

Hari ni terdetik dihati..ehh bkn hari ni je tau..dh bnyk kali dhh terdetik dihati..satu perasaan macam jeles gitu sbb apa ek..org berniaga aku pun berniaga..bkn sehari dua tp dh masuk thn ke tiga kot..apa yg tak puas hati pulak mdm rose oit...takde weh..aku ada rasa mcm jeles semacam je..jeles kot tgok awek2 cun gorgeous gitu bukak butik, bukak gallery..skrg kn trending vendor butik & butik2 baju, shawls apa seme tu kn. ye lah, sambil berniaga sambil bergaya..kelas uols.. 

AKU?

err tak baik tau aku ni..ni namanya tak reti bersyukur..Allah dh bg rezeki cara mcm ni..terima je lah kn..ye ye aku terima..semua terjadi tu mesti bersebab..kau bayangkan kalau aku berniaga butik..trend terkini pun aku tak tahu..hr2 terkejar2 nk siapkn keje rumah..smpi aku tak sedar aku duk ulang pki bj sama je spnjg minggu..lg2 lah time pregnant ni..jgn kata nk belit2 shawl..mmg haram lah tak..make up?? boleh jd sempat expired dlu kot brg make up tu. mmg mcm makcik2 je aku dressing..oklah sbb aku berniaga mcm ni..hr2 nk kena celup tgn dlm air masin..say no to lotion & etc..sbb bhaya chemical utk air akuarium..lg pun apa guna aku dress up bagai..customer aku mostly laki..ehh lgpun aku kn bini org..huhu..yelah customer laki ni dia x kisah ko lawa ke tak asal ko berpengetahuan dlm perniagaan ko..

dlu masa mula2 aku berniaga..boleh nmpk la customer yg pndng rendah pd kemampuan aku dlm hobi ikan hiasan air masin ni..mcm xnk dgr explanation aku..mmg ego kot diorang..xnk kalah dgn perempuan..ok lah time tu pn aku sndiri masih tgh blaja. tp hr2 aku gandakn knowledge aku..aku rajin baca kat intrenet..join forum2..aku pn tak nak kalah dgn keegoaan laki ni.. sbb aku pn ego..hahaha.. dlm x sedar, pengalaman ditambah lg dgn ilmu teori yg aku blaja sudah cukup nk melayan customer2 biasa tp bkn lah yg PRO..yg bajet pro tu aku layankn aja..huhu..

mmg style aku suka share knowledge..apa yg aku tahu klu boleh aku nk explain habis2..tp ade jgak kelemahannya..dr pengalaman..customer ni mostly degil..x nk dengar nasihat..ok, aku amik pendekatan "lantak ko lah"..yg untung aku sbb bila sistem diorang fail diorang akn shopping lg dgn aku..haha..tp bg yg betul2 nk blaja dan nmpk keseriusan disitu baru lah aku ajar satu2..

perniagaan aku ni agak rare bg perempuan dan mmg agak unik la sbb mmg tak ramai yg buat business saltwater aquarium ni..aku bnyk jugak dpt moral support dr kwn2 dan org2 tertentu especially kwn laki yg respect sbb melayu boleh buat perniagaan mcm ni..mmg tak bnyk saingan sebenarnya tp memerlukan kepakaran yg sgt tinggi beserta pengalaman..klu silap sistem mmg out..aku bkn buat sendiri..org kuat aku sudah2 tentu lah en.hubby..

btw kn kn..teringin jugak nk pki comel2 gi keje..tapi xde masa lh..asyik terkejar2 je..5 bulan akn dtg nk ade baby kecik pulak..lg lah selekeh mama..haha...biar aku selekeh sikit tp jgn kedai atau rumah yg berselerak..ini kelebihannya perempuan..klu hrp laki aku yg jg kedai ni..tak tahu ar nk ckp..impian aku nk jdkn kedai ni antara kedai akuarium yg bersih dan kemas..ade masa nanti nk letak bunga sikit kat depan kedai tu..hahahhh...



yg kat ats ni antara projek set up akuarium..aku kn bos..amik gmbr je lah..yg ni kita bg laki je buat..huhu


ni lah aku bg yg tak kenal..jgn komplen tudung sama k..ni pn ok sikit gmbrnya..skrg mmg x update da gmbr sndiri..buruk benor..haha


sekali lg tampal kat sini gmbr ni..ni lh layout kedai aku..fokus on saltwater only..jenuh aku nk mnjawab pd customer yg duk cari rabits, fresh water fish..here, only corals & sea creatures..



 klu anda berminat nk tahu lbih lnjut berkenaan saltwater ni boleh like page www.facebook.com/aqaquatic or visit our webshop www.petadmire.com



You Might Also Like

0 comments