What a busy weekend!!

08:21

Assalamulaikum..

Bangun seawal pg, dh bersusun jadual.banyak betul nak kena buat. ye lah mama2 bekerja mmg mcm ni la kn..yg tak bekerja pn sama busy. walaupun semangat aku kental bajet kuat mcm biasa tp hakikatnya pergerakan aku terbatas..nk menyangkul sakit bahu..sapu daun2 kering lebih2 sikit dh kremm..duduk nk bercucuk tanam punggung pulak sakit..nk memanjat tinggi seram takut jatuh..kalau tak kerana anak kesayangan mama dlm kandungan ni, aku mmg akn gagah mcm bela jin (kata en.hubby) haha..sbb apa tau dia kata aku membela..bila time dia takde mcm2 menda yg mcm tak logik akal bg perempuan buat..ada la nk cerita pn tak reti..cth mcm angkt menda yg sgt2 berat..time dia ada aku relaks je ats sofa..wehh jd malas klu ada en.hubby ni sbb aku dr zaman arwah mak dlu lg aku x suka buat dan ada org tgok..bkn tgok saja..komplen bnyk..huhu

tapi apakan daya..kasih dan syg aku tllalu kuat utk anak dlm kandungan ni jd aku paksakn diri aku redha utk tak buat sesuatu keje yg memerlukan tenaga yg luar biasa..klu erangkat berat sikit, aku rest dlu lepas tu br sambung..aku ni mmg minat yg amat pd menda2 DIY ni..tp DIY aku ni bkn sekadar mengubah2 bunga, deco2 living room..tp agak lasak sikit..aku satu ketika suka sgt belajar buat kabinet sndiri..biarpun hasilnya taklah secantik sehebat mana tp aku rasa puas bila boleh guna machine2 kayu tu..klu drill tu dh mmg jd stationery aku dh..aku pn suka jugak buat lampu..dr mereka bentuk lamp shade, paint, dan wiring aku buat semua..sampaikn pekerja2 hardware tu kenal aku..aku selalu jugak belajar dr diorang apa yg aku tak tahu..seronok tau bila kita boleh buat semua tu sndiri..tak perlu lg nk harapkn en.hubby kita yg always busy tu kn kn..hehe *will share my DIY project yg x seberapa in other post..

so, weekend bg aku bknlah waktu rehat tp waktu nk settlekn keje2 tertunggak..lg lah perut aku ni mkin hari makin membesar jdnya aku kena cepat siapkn checklist sblum beranak sbb nanti dh ada baby kecik confirm2 la pergerakan aku terbatas terutama keje2 luar rumah..time tu nk tgok hasil je dgn baby comel..hmm can't wait....

ok, hari ni alhamdulillah en.hubby berbesar hati utk mesin rumput disekeliling rumah aku yg agak luas..especially kat back yard tu, aku ada projek tanam kangkung dan bayam secara besar2an..amboi besar2an uols..haha yess sbb aku bajet nak makan sayur kangkung diselang selikan dgn bayam setiap hari..konon nak up kn HB..eh tak lah bkn sbb tu je tp sbb utk kesihatan aku lh. dah sayur tu feveret aku, hentam saja lah..asalkan sihat..

pasal bunga pulak dh hampir selesai..tinggal lg nk tmbh beberapa koleksi ros..dan tgh tunggu semaian ros jepun aku membesar..bahagia kot setiap jam 9 ke 2 atau 3 ptg bewarna warni halaman depan umah aku ni..penat2 pn takpe asal hati puas..balik2 keje penat2 tgok rumah kita luar dan dalam kemas dan bersih. tak perlu nanti jadi kaya raya nk berdeco bagai..manfaatknlah apa yg ada. be creative guys...

oklah, mlm ni boleh rest puas2 sbb anakanda kesayangan nk tidur rumah neneknya..jd mama single la mlm ni..penat jugak ni..br terasa lenguh2 lengan dan pinggang..tp boleh tidur nenyak la kot & tak sabar nk bngun pg2 esok jenguk ke luar rumah sbb br lepas mengemas kat luar td..kita deco & kemas rumah ni bkn utk menunjuk2 pd sesiapa tp untuk diri kita sendiri..ketenangan dan kepuasan yg x dpt aku ungkapkn..beginilah barangkali perasaan arwah mak..klu dia masih ada pasti mak akan happy stay umah aku..terima kasihlah mak sbb membesarkn aku dgn caramu..

hari ni aku tak payah penat2 masak..cuma kena keluar beli brg2 dapur dekat pasar jumaat. hari ni en.hubby merangkap chef tercinta masak ikan siakap 3 rasa..tu utk aku dan utk dia ikan siakap stim..tp paham2 lah yer, dapur haruslah bersepah2..jd bibik ni jugaklah yg kena mengemasnya..tak kisah lah asal ada org sudi masakkn...

ok that's all..wow it's 12 a.m dh?? jarang terlajak smpi ke waktu ni..maklumlah aku kn single mlm ni..hihi..ok bye..esok masih bnyk keje menunggu..




 
 

You Might Also Like

0 comments