BUKIT MENTOK PRIMARY SCHOOL (xleh blahh dh di-english-kn plok) ahakssss

21:57

Photobucket

Hari nim aku nok citer pasal sekolah aku yang seperti gambo diatas. sorry pembaca yg sudi membace entri nim. aku nak gunakan bahase ibunda aku iaitu bahase terengganu tercinta..hekhek...klu anda tidak faham bulehlah tanye nanti aku terangkan..cehhh...
gini lah kesahnye tentang sekoloh aku nim. kepada ex bukit mentok primary school sila angkat tangan anda. hah!! rmai pong..mung seme mungking dok di kampung bukit mentok, pengkalang pandang (dalam dan luar) , tamang bukit mentok dan kawasan2 liputan yang berkenaan..aku UPSR tahung 1998 bersamaang brp masihi aku lupa daa...gi skoloh memang dok penoh jalang kaki..lebih kurang 2 KM dari rumah tercenta. masa kecik mok gendong ator skoloh. bile besor skit kayuh sendiri la. tusyen kunun2nye mase nok UPSR tu waktu malam. hah, belakang skoloh aku nim kawasan perkuburan islam..(seb bek bukan jerat cina) huhu...so, ble tusyen malam ataupun klu ade kem perkemahan kat padang skoloh tu paham2 je la..tubik mcm2 cerite..klu dok lupe mase darjoh 2 ke 3 dok tahu..dok brp ingak..belakang skoloh aku ni gok ade pokok saga..(teringat peribahasa yang merah tu saga..ahaks)...main jentik2 guna bijik saga tu..mana ekk nk cari skrg pokok tu..teringing pulok nok main..haha...unik unik unik...ade gok mase2 free main lompat getoh dan berebut tiang kat tmpt parking besikal. dulunye (klu lening aku dok tahu ar upgrade doh kot) skoloh aku nim ade 2 kelas je..INTAN dan DELIMA.. aku kelas intan dr darjoh 1 hingga grad UPSR..memang dok pernoh pong dapat nombor satu..haha...mase darjoh 2 aku dapak adioh pelajar terbersih..ceh, ingat lagi dowh...si cekgu2 yang maseh aku ingat iaitu ustaz saidi, teacher fadilah, cekgu razak, cekgu beni, cekgu nasuha dan sewaktu dengannya..dan yang paling aku tak lupa tentulah sir malek (bekeng dowh)..haha..mula2 masuk kelas seme kena bdiri dok lam 6 org in 1 group. sorang x dpt ingat vocab abis yang laen kna rotan..haha..aku memang lembap ar bab2 cakap omputeh nim..maklumla orang kampung..tp berkat kna rotan mujur gok dpt A..cehhh....ape lg ekk nok citer pasal skolah aku nim..bnyk lupe ingatan daaa.......len kali ar plok..aku nok balik snap gambo dlu.. :)

You Might Also Like

1 comments