Melawat Taman Mini Malaysia & ASEAN

20:44

hi..salam rabu seme..lagi 2 hari untuk berhujung minggu..aku takde keje lain..keje duk kira bila cuti je skrg..entahlah kenapa rasa nak rehat je..penat rasa otak ni..alhamdulillah semua universiti kat malaysia dah standardize cuti mcm universiti2 kat sluruh dunia..ni br tul2 summer holiday..hmpir 4 bulan kot..klu ikut klemahan sistem cuti ni dr segi melambatkan proses grad dan mnambahkan perbelanjaan especially fixed cost mcm umah sewa dan streamyx. tapi bg aku satu gift la jugak sbb aku leh bsama ngan baby aku lama skit. dh la summer class ni dh buang masa aku hmpir 2 bulan..klu cuti x panjang merana aku kerinduan..haha....ishh ble ntah nk redha dgn takdir ni..huhu..aku ni mmg x minat lgsung nk study masa2 cuti ni..tapi batch kami mmg terpaksa buat short sem ni klu nk grad within 6 sems..ciss dh lah kna bayar sndiri..RM 400 gak ko tuk 2 subjek..tu blum termasuk lg kos2 mkn + transportation +++++ x smpi seminggu abis final exam dh nk kna sumbat otak ni lg..dh lah hmpir tiap minggu akn ade quiz n test....terbaiklah...no choice...jadikan diriku ibarat mesin..yeahhh!!! ok kat bawah ni ada sedikit bingkisan kira mcm "FAREWELL TRIP" la..aku, dan dua org lagi sahabat Maria and Pah..destinasi pilihan kami tuk akhir sem 4 ni adalah Taman Mini Malaysia & ASEAN..syok jln2 kat sini apatah lagi bila kami bertiga je jd pengunjung pada petang tu..
lepas abis melawat kesemua umah2 di taman mini, kami menikmati cendol plak katd epan menara jam besar...

* bingkisan dari lensa nikonku..layan ye kwn2.. 


 makan lu kat Mahkota Parade...


bnyk2 bendera, kami dgn bangganya bgmabar dengan bendera negeri kesayangan kami.."TERENGGANU"

Trip kita pun bermula..jom layan sama2

amboi2 anak dara ngan mak dara ni..hoho

excited lak budak ni nk masuk umah..padahal dh pernah kot dia dtg melawat tmpt ni..huhu

layankan je..hehe



Berlagak cam puteri2 zaman dahulu kala..hoho

kawan2, kenalkan ni snow white..snow white yg comei n sporting...



umah ni sesuai kot berlakon citer2 lama..seram u..


ni umah BRUNEI..besar umah dia..agaknya budget yg diberi lebih la kot...tapi kurang servis...

Umah Sabah menarik perhatian aku..keseluruhan lantai dan tangga diperbuat dari buluh yang belum diproses jadi kepingan...tapi seram..huhu


umah melaka..biasa je..xdpt nk masuk..sbb berkunci..

umah Negeri Sembilan..cantik tapi kami malas nk masuk sbb nk ketempat lain..kesuntukan masa..lagipun ada sekumpulan kera sedang berkeliaran menggerunkan keadaan..hahaha...apalagi kami cabut la..
 
 
muka x sabar tunggu cendol..tgh gila haus ni...kepenatan ronda2 di taman mini tadi

cendol yang dinanti pun tiba..layannnn

 
ehh bgambar lu sebelum pulang....

You Might Also Like

2 comments

  1. waaa... best nya.. tringin nk g melaka... :)

    ReplyDelete
  2. dtgla...melaka kecik je..satu hr dah leh pusing satu melaka..huhu

    ReplyDelete