dunia ini penuh kepalsuan

05:59

hai slmt malam semua..hurm smpt lagi nk update blog ni..kira warm up dlu lah sbelum start wat assignment..exercise jari jemari ni sat..huhu..


dunia penuh kepalsuan??

terasa ralat tanpa sebarang ilustrasi bgambar..so, aku selitkn gambar ni..lantak la relevant or tak..huhu layan sj lah

apakah yang dimaksudkan palsu. palsu atau dengan kata lain sesuatu yang tidak benar, tiruan, hipokrit n etc.. kepalsuan bagi aku la kan adalah kepura-puraan. tapi kepalsuan ni boleh dikategorikan atau dinilai mengikut keadaan2 tertentu. dalam kes aku ni kepalsuan wujud dalam dunia aku, persekitaran aku, dalam diri aku..sekarang dunia kita luas tapi hakikatnya menjadi sekecil2 screen laptop ataupun cellular phone akibat tempias globalisasi dan teknologi yang begitu hebat sekali. akibatnya banyaklah berlaku kepalsuan dan penipuan. tak guna punya manusia..haha..hurmm sedihkan bila kita tidak lagi punya kepercayaan akibat terasa kepalsuan berleluasa dimana-mana walaupun mereka bertindak sebaik mungkin dihadapan kita. senyuman mereka bagaikan penuh lakonan. benar atau tidak hanya tuhan saja yang tahu. tapi akibatnya sudah hilang kepercayaan. rosak kasih sayang. susah untuk bertaut kembali kasih sayang yang ikhlas dari hati. akibatnya aku sendiri sedar atau tidak kian pandai berpura-pura. ini ternyata akibat rasa dikhianati dengan kepalsuan mereka terhadap aku. kejamkah aku. aku juga manusia biasa. maafkan aku. berhijrah lah lagi. berhijrah untuk meneroka luas dan uniknya kehidupan ini. aku belum puas meneroka sampai aku berhenti di destinasi yang sepatutnya.

You Might Also Like

3 comments

  1. saya tak palsu. saya original, betul dan asli. tapi gambar kat profile ni palsu sikit sebab d adjust sampai tak der jerawat ..hek3.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...huhuhu....biase ar.tu la kelebihan pndai memanipulasikn penggunaan adobe photoshop.. kasi diri nmpk Cun..yg gemuk leh kuruskn, yg hitam leh putihkn..pendek kata leh jd mcm model..ishh zaman skrg susah nk pcaya..haha

    ReplyDelete
  3. memang banyak yang palsu dari yang betul..hmmm

    ReplyDelete