Kembali Pada Cinta Pertama??

06:56

hi guys!! hr ni ade tajuk extra yang xde lam syllabus kami..thanks to my lecturer sbb bg idea aku update blog aku..haha..aku mmg perasan dr awal lg mr pensyarah aku ni duk mention pasal 1st love..yg aku tak setuju pasal cerita pasal 1st love dia tu, dia ckp jgn salahkan perempuan atau laki2 tu bila dia kembali kepada cinta pertama dia walaupun dah beranak 3..dia ckp seorang wanita atau lelaki tu perform the best as husband or wife tapi dalam hati dia masih untuk si kekasih lama. ishh ape lah sir ni..tapi tak tahu la kalau korang sependapat ngan pensyarah aku tu. pada pendapat aku istilah cinta pertama tu tak pernah tetap. ianya mainan perasan je..jangan diikutkan sgt dengan ego perasaan kita. hurmm atau mungkin aku tak pasti siapakah cinta pertama aku...haha..arghh bagi aku hubby aku je la cinta pertama aku..laki-laki yang aku pernah kenal dulu kira dah lama aku padam dari fikiran aku..shuhhh pergi jauh-jauh semua tu. permulaan cinta aku akan hanya tercipta dari pernikahan kami dan kesinambungannya bila lahirnya cahaya mata kami. patutke kalau korang fikir, setelah berkongsi hidup bertahun-tahun, susah senang sama-sama baru nak sedar cinta kita bukan untuk si suami atau si isteri. ingatan pada kekasih lama masih kuat..bagi aku semua tu mengarut. kalau dah boleh tidur bersama, melakukan hubungan dan beranak dua tiga, then u said u tak cintakan ur husband or ur wife?? patut ke. boleh percaya ke or korang dah rasa bosan. kalau betul pun kenapa setelah beranak 3 baru nak sedar semua tu. bagi aku bercerai atas dasar ingin kembali kepada cinta pertama memang tak masuk akal. entahlah menda ni terlalu subjektif. pada aku, mungkin kami tidak seromantik pasangan lain tapi untuk mengekalkan perasaan aku pada hubby aku, aku anggap mcm adik beradik aku..bak kata org air dicincang takkn putuskan. teringat pulak masa aku buat kursus kahwin kat JAIS..ustaz haji Alwi pernah ckp bila kita dh nk bernikah tu..kalau boleh padam semua ingatan kita dengan boyfren2 lama kita..jgn contact langsung kalau boleh..ada betul jugak kata ustaz tu..banyak kes..mula-mula kawan, pastu citer masalah kat bf lama..pastu kesian2 lak..last bercerai-berai..hancur rumah tangga..mintak2 dijauhkanlah yer..tapi yang satu ni aku setuju ngan pensyarah aku tu, kalau boleh kahwin dengan dengan restu ibu bapa. itu adalah yang terbaik..sbb kebanyakan rumahtangga walaupun setahun dua ok tapi lama-lama ada jugak masalah. kalau takpun masalah tu timbul bila anak-anak kita dah besar. dah banyak aku dengar pasal pentingnya restu keluarga. yerla kn scara praktikalnya kalau keluarga tak suka diorang takkn nk heran bila korng berdua ada masalah tapi klu diorang suka korang bersama suami isteri, korang 2 bergaduh insyaAllah diorang akn cuba pulihkan. tu belum lg jenis mertua atau ipar2 yang memang sengaja cari pasal ngan korang..huhh penat je mcm tu. apa-apapun bagi uols yg dah berumahtangga, fikir-fikirlah dulu sebelum ingin kembali kepada cinta pertama anda sebab belum pasti cinta pertama anda tu adalah yang terbaik untuk anda. aku suka satu lagi pendapat dimana cinta pertama selalunya tidak sempurna atau tidak menjadi dan cinta yang seterusnya yang lebih baik kerana pengalaman cinta pertama mematangkan kita..ecehhh bermadah cinta pulak aku..mengarut..haha..my hubby said, x perlu nk ckp beribu kali "i love u" tapi dalam hati u lain..yang penting ur feeling. then, u takkn curang n tipu pasangan u..orait..kuliah cinta aku berakhir sini ye kwn2..seram plak aku nak citer panjang2 sbb aku sendiri pun naif bab2 ni..hihihi...

Photobucket

You Might Also Like

2 comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. diingati tak salah..tp klu dh berumahtangga dgn insan lain anggap je lah cinta pertama tu sejarah yg tertulis ats kertas hanya untuk dilihat sbgai sejarah tp bukan untuk disemai dan dipraktikkn lg..kerana sbgai seorang isteri haram untuk mencintai lelaki lain slagi dlm ikatan pernikahan.. (hanya pndpt seorang yg x arif pasal cinta)

    ReplyDelete